Indonezia este noul rising star atunci când vorbim de comerț online în Asia.

Este o piață care se pare că seamănă foarte mult cu începuturile comerțului online în China și Statele Unite dar prezintă câteva aspecte foarte interesante.

Cu o creștere anuală de 50% și o estimare a pieței de comerț online de 130 miliarde USD pentru 2020 cred ca Indonezia este un fenomen pe care va fi interesant să-l urmărim.

Particularități ale pieței de comerț online din Indonezia

Un aspect interesant este orientarea către platforme mobile first a antreprenorilor de comerț online din Indonezie, în 2015 peste 70% din trafic a venit de pe platforme mobile.

Se preconizează ca până în 2018 procentul să ajungă la 99%.

Un alt aspect interesant este faptul că majoritatea vânzărilor vin din recomandări din social media.

Probabil corect ar fi să spunem Facebook deoarece în Indonezia este alegerea nr. 1 atunci când vorbim despre social media. 92% din indonezieni au un cont pe Facebook (populația Indoneziei este de aproximativ 250 mil. locuitori).

O mare orientare pe bunuri de larg consum precum mâncare, băuturi, țigări, produse de curățenie, etc.

Lipsa infrastructurii din Indonezia și faptul că multe tipuri de bunuri nu erau disponibile peste tot a deschis o portiță pe care antreprenorii au putut să o exploateze.

Tokopedia – cel mai important magazin online din zonă

indonezia tokopedia

Tokopedia ( tokopedia.com ) este cel mai important magazin online din zonă. Fondat în 2009, a primit până acum finanțări în valoare de 247.7 mil. USD, ultima rundă de finanțare fiind în aprilie 2016, de 147 mil USD.

Sursă știre

Mai multe detalii găsiți aici: techcrunch.com .

Product Manager din 2003, Programator din 1996, Visător din 1978.
Un singur lucru e cert: cu cât știm mai mult, cu atât realizăm cât de puține știm.