Manifestul eCommerce Plus

A construi un business este greu, este un lucru pe care îl știm deja. A construi un business de eCommerce (comerț online), într-o lume care se mișcă atât de repede este și mai greu. Să-l faci să meargă bine spre foarte bine poate părea chiar imposibil.

Noi suntem aici pentru a face acest lucru mai ușor. Ne-am dori să putem spune că avem soluția tuturor problemelor de care te-ai putea lovi dar nu este așa. Împreună, însă, putem găsi soluții la multe dintre acestea.

Ce ne dorim noi să obținem cu ecommerce plus (ecplus.ro)

ecplus.ro vrem să fie un ghid aproape complet pentru orice persoană interesată de comerțul online, atât în România cât și afară.

Cui se adresează articolele de pe ecplus.ro?

  • Vrei să lucrezi în domeniu (sau lucrezi deja) și vrei să înveți mai multe despre această industrie?
  • Vrei să deschizi un magazin online și vrei să te pregătești pentru ce va urma?
  • Ai deja un magazin online, nou sau chiar cu vechime, și vrei să fii la curent cu ce se întâmplă în industrie?

Dacă răspunsul este DA la oricare dintre aceste întrebări atunci ecplus.ro este blogul pe care trebuie să îl salvezi pentru a-l revizita.

Despre ce vom scrie pe ecplus.ro

Noi privim o afacere în comerțul online ca pe o poveste cu mai multe episoade și fiecare articol din Ghidurile ec+ va fi dedicat unui episod.

Episoadele acestei povești sunt:

  1. Alegerea produsului pe care vrei să-l vinzi
    Acest pas este esențial. Trebuie să știi unde să cauți produse, cum să le achiziționezi / produci, cum să verifici dacă există cerere sau nu pentru un astfel de produs.
  2. Oamenii cu care lucrezi
    Oamenii din jurul tău sunt fie cheia viitorului tău succes, fie inițiatorii dezastrului. Este foarte important să ii alegi bine, să vă potriviți și să puteți construi un business împreună.
  3. Soluțiile tehnice pentru magazinul tău online
    Construiești ceva de la zero, alegi o platformă open-source sau o platformă SaaS? Vom scrie despre aceste alternative și vom încerca să te ajutăm să alegi cea mai bună variantă pentru tine.
  4. Atragerea potențialilor clienți 
    Am putea spune că este un subiect mult prea vast pentru a-l încadra într-un singur capitol dar tocmai pentru acest motiv îi vom dedica un spațiu destul de mare pe ecplus.ro.
    Vom scrie despre cum să-ți promovezi magazinul atât la început cât și după cei ai lansat, despre îmbinarea eficientă a instrumentelor de marketing offline și online, despre marketing neconvențional și multe altele.

Ți se pare mult până acum? Mai urmează câteva.

  1. Magazinul tău
    1. Cum îți întâmpini clienții
      Este foarte important cum îți întâmpini clienții, prima impresie contează în online la fel ca și în offline.
    2. Cum găsesc ei produsele care îi interesează
      Clienții trebuie să ajunga repede și ușor la produsul pe care îl caută. Vom scrie despre cum și unde afișezi produsele, despre căutare, despre arhitectura informației pe magazinul tău online.
    3. Cum interacționează cu tine
      Punctele cheie ale interacțiunii cu tine sunt: ”vreau să-mi fac un cont”, ”am o întrebare sau nelămurire”, ”vreau să știu mai multe despre …”. Fiecare dintre aceste situații (plus altele) trebuie tratate cu finețe.
      Tot în cadrul acestui capitol vom scrie despre programele de loializare, mult prea puțin prezente acum în online-ul românesc.
    4. Cum cumpără
      Tot ce se întâmpla de la adăugarea unui produs în coșul de cumpărături până la afișarea mesajului ”mulțumesc pentru comanda dvs.” trebuie sa funcționeze ca un ceas elvețian și vom scrie despre cum poți face acest lucru.
  2. Ce faci după ce i-ai vândut un produs unui client
    Relația cu un client nu se termină în momentul în care i-ai vândut un produs, în secunda urmatoare începe munca de convingere pentru următoarea comanda.

Pe lânga toate aceste ghiduri pe care le vom scrie și le vom actualiza periodic mai avem două secțiuni pe care ne vom concentra:

  • Resurse
    Pe măsură ce descoperim noi resurse pentru voi (de la marketplace-uri de designeri unde iți poți face un logo rapid și ieftin până la soluții de hosting pentru ecommerce sau platforme online pentru monitorizarea evoluției magazinului tău online) le vom studia și vom scrie despre ele aici.
  • Știri
    Atunci când se întâmplă ceva interesant și e bine să știm, vom scrie despre asta aici.

Vrei să participi la această inițiativă? Join us!

Vrei să te implici sau ai o informație care crezi ca ar fi folositoare tuturor celor care citesc ecplus? Atunci hai să vorbim, trimite-ne un mesaj din pagina de contact.

Product Manager din 2003, Programator din 1996, Visător din 1978.
Un singur lucru e cert: cu cât știm mai mult, cu atât realizăm cât de puține știm.