Haine cumpărate online – cu siguranță una dintre cele mai hot categorii de produse atât la nivel mondial cât și în Romania.

În UK, în primele 6 luni ale anului s-a observat atât o creștere a vânzărilor de haine online cât și o mutare a vânzărilor din offline spre online. Peste 10% din vânzările de haine au fost realizate online.

yStats estimează că până în 2015, în Germania, 25% din vânzările totale de haine se vor întâmpla online.

Cea mai mare problemă rămâne cea a retururilor de haine

Creșteri mari se pot observa nu numai în țări precum UK sau Germania ci și în Romania și în întreaga Europa de Est. În această zonă se pot observa creșteri chiar mai mari.

Peste tot, însă, cea mai mare problemă rămâne cea a retururilor.

Cumpărătorii returnează haine pentru diverse motive dar cel mai adesea este unul dintre acestea:

  • Hainele nu se potrivesc, nu au putut proba înainte de a comanda
  • Hainele nu sunt cum se așteptau, cum și-au imaginat ei că vor arăta

Retailerii care au o prezență atât online cât și offline pot rezolva destul de ușor această problema. Pentru cei care sunt exclusiv onlin este, însă, mai dificil.

Există și proiecte care aduc o inovație în această zonă. Un exemplu ar fi ZOOT, un magazin online care dispune de cabine de probă unde poți proba produsele înainte să le achiți. Au cabine de probă în București, Cluj-Napoca și Timișoara.

O altă posibilă soluție la problema retururilor ar fi folosirea unor tehnologii precum:

  • Fitle – o soluție de virtual fitting și recomandări de mărimi
  • EasySize – o soluție de recomandări de mărimi
  • Virtusize – sistem similar cu EasySize

 

Product Manager din 2003, Programator din 1996, Visător din 1978.
Un singur lucru e cert: cu cât știm mai mult, cu atât realizăm cât de puține știm.