Săptămâna trecută ne-a adus câteva știri interesante din direcția eMag și trebuie să punctăm și noi.

Lansare eMag Labs

În ultima perioadă s-a tot discutat despre această lansare, destul de puțin, însă, despre ce semnifică aceasta. Mai multe detalii pe eMag Labs .

Cel mai ușor de sesizat, și poate cea mai superficială observație, este că suntem martorii unei campanii interesante de PR, sau mai bine spus: o campanie de human resources PR.

Totuși, este mai mult decât atât. Este un semn clar că a rămâne un lider în zona de eCommerce necesită investiții serioase în direcții care au fost neglijate până acum. În cazul acesta vorbim de investiții în tehnologie dar nu trebuie să uităm că nu tehnologia este scopul ci experiența utilizatorului.

În toate comunicările oficiale s-a amintit despre VR, Augmented Reality, IoT sau Chat Bots dar până acolo sunt atât de multe direcții în care eMag Labs și-ar putea concentra eforturile încât este destul de greu de spus care vor fi primele proiecte care vor prinde formă.

Hai să vedem câteva direcții în care eMag Labs și-ar putea concentra eforturile

1. Experiența din jurul produsului

Modul în care un potențial client ar trebui să interacționeze cu un produs înainte de achiziție depinde de mulți factori: tipul produsului, durata de folosire, destinația acestuia, zona de preț și, poate cel mai important, personalitatea clientului potențial.

În esență vorbim despre 3 elemente care definesc modul în care trebuie construită experiența:

  • Produsul și caracteristicile acestuia
  • Clientul și preferințele / comportamentul acestuia
  • Contextul

Hai să ne gândim la un exemplu simplist

Client high spender, femeie, produs fashion (o bluză), experiență în aplicația pentru iOS.

Profilul clientului ne spune că interesul pentru caracteristicile produsului este mai mare decât acela pentru preț; deasemenea, există interes pentru a vedea produse relaționate.

Tipul de produs ne spune că, pentru a mări șansele unei conversii, trebuie să oferim userului cât mai multe moduri în care să-și poată imagina cum va arăta purtând bluza respectivă. Dacă este nevoie, îi putem oferi posibilitatea de a proba înainte de a cumpăra.

Faptul ca este o experiență mobilă ne spune că putem să ne folosim atât de camera device-ului cât și de sistemul de localizare.

Cum îmbunătățim experiența userului:

  • În prima parte a ”paginii de produs” ne vom concentra pe elemente de interes precum caracteristici, elemente diferențiatoare, articole relaționate
  • Îi oferim posibilitatea userului de a face un ”preview” al produsului folosind o suprapunere între fotografia acestuia și imagine obținută de la camera device-ului
  • Îi spunem clientului că poate proba înainte de a comanda și îi spunem unde este cea mai aproapiată locație unde poate proba în funcție de locația curentă

Ce ar trebui să cerceteze eMag Labs pentru ca acest scenariu să fie posibil:

  • Sistem de relaționare și recomandare produse fashion care să țină cont de factori precum: culori sau texturi complementare, profil user (istoric de măsuri, tip de produse cumpărate, branduri, parteneri marketplace, etc)
  • Sistem de customizare a experienței mobile în funcție de client
  • Sistem de preview produs folosindu-se de camera device-ului mobil
  • Mod de folosire a informațiilor de geo location

2. Un drum mai scurt până la produsul dorit

Căutare și catalog produse. Șters tot și regândit sistemul în jurul clientului.

În esență este nevoie de o cunoaștere foarte bună a persoanei care caută un produs printr-un proces de învățare și adaptare continuă. Apoi este nevoie de a construi sistemul de căutare si catalogul astfel încât să se poată adapta la user.

Cu cât numarul de produse de eMag va crește mai mult (sunt deja foarte multe produse), timpul petrecut de client pentru a găsi produsul dorit va fi mai mare. Nu ne dorim acest lucru pentru că de la un moment dat mai departe nu mai putem vorbi despre o experiență placută.

3. Platforma construită în jurul clientului, indiferent de mediul de interacțiune

Niciun client nu este interesat de nevoile altcuiva ci doar de ale lui. De aceea el trebuie să aibă tot timpul senzația că întreg universul eMag se învârte în jurul lui.

Cum s-ar traduce această afirmație în proiecte pentru eMag Labs:

  • Clientul trebuie să poată continua sesiunea de navigare începută în aplicația de mobil și atunci când se muta pe laptop
  • Cât mai multe smart defaults pe parcursul procesului de comandă
  • Comunicarea (texte, imagini, video, poziționări de elemente, etc) trebuie să fie adaptate în funcție de profilul clientului
  • Clientul vrea recomandări de la oameni pe care îi cunoaște. Hai să îi aratăm pe pagina produsului review-uri de la prietenii lui.

Voi reveni pe acest subiect imediat ce apar noutăți de la eMag Labs.

Investiții în startup-uri

Care este legătura între eMag și investițiile în startup-uri? Iulian Stanciu, CEO eMag.

Citeam zilele trecute un articol pe startup cafe în care Iulian Stanciu își declara intenția de a continua să investească în startup-uri, atât în România cât și în alte țări unde eMag are prezență.

Puteți citi întreg articolul pe startupcafe.ro .

Estimări eMag pentru 2018

eMag estimează o creștere a cifrei de afaceri până la 1 miliard de euro în 2018 și o creștere a numărului de parteneri din marketplace de la 1600 în prezent până la 4000.

Este interesant faptul că acum, când sunt 1600 de parteneri, eMag vinde direct doar 10% din produsele prezente în marketplace (aproximativ 1 milion).

Citește întreaga știre pe hotnews.

Product Manager din 2003, Programator din 1996, Visător din 1978.
Un singur lucru e cert: cu cât știm mai mult, cu atât realizăm cât de puține știm.