Timpul de livrare este una din marile provocări ale oricărui business de comerț online.

Despre problema costului livrării am citit zilele trecute pe blogul GPEC. De acolo înțelegem cum un cost de livrare ridicat duce la o creștere a numărului de comenzi cu ridicare din magazin.

De cele mai multe ori este vorba despre o percepție a costului de livrare și nu despre costul în sine. Costul de livrare trebuie luat în considerare ținând cont de:

  • Valoarea efectivă a acestuia
  • Valoarea comenzii și raportul între aceasta și costul livrării

Problema timpului de livrare este, însă, mai delicată și trebuie adresată în mod diferit în funcție de tipul de produse livrate.

Amazon, vânzătorii din China și timpul de livrare

Timpul de livrare al produselor din China către America de Nord sau Europa este destul de mare, în cel mai bun caz vorbim de 2 săptămâni până la o lună. Realitatea ne contrazice destul de des, timpii de livrare depășind 30 de zile.

Amazon a observat că pierde teren în favoarea vânzatorilor din China, care vând prin Alibaba sau eBay, mai ales pe segmentul de produse de valoare mică.

Printre aceste produse de valoare mică putem menționa: cabluri de alimentare, accesorii pentru smartphone-uri, cosmetice, etc.

Amazon le-a comunicat vânzătorilor să livreze acest gen de produse, către abonații Amazon Prime, în maxim 5 zile (anterior erau 8 zile).

Se estimează că în 2016, cumpărătorii din US vor cheltui aproximativ 30 miliarde de dolari în tranzacții peste graniță. Asta ar însemna o creștere cu 10% față de 2015 iar principala destinație este China.

Vânzătorii din China și timpul de livrare în România

Timpul de livrare până în Romania al produselor comandate din China este la fel de mare. Cu toate acestea, numărul de colete livrate din China este în creștere și la noi.

Unde poți comanda, din România, produse direct de la vânzătorii din China:

  • Alibaba sau Aliexpress
  • DX.com
  • eBay UK
  • etc

Cu toate că timpul de livrare este mai mare, clienții preferă să comande produse direct din China datorită diferenței semnificative de preț.

Product Manager din 2003, Programator din 1996, Visător din 1978.
Un singur lucru e cert: cu cât știm mai mult, cu atât realizăm cât de puține știm.